Je gaat niet vreemd als je online koopt bij Expert

expert-beuningen

BEUNINGEN, 2 september 2016 – Drie jaar geleden gooide Expert het model van online kopen en verdeling van de omzet onder haar franchisers om. Expert heeft één digitale winkeldeur die leidt naar de winkels van de 140 ondernemers. De fysieke winkel staat centraal en moet het doen maar je moet er online gewoon zijn is de visie van Dik Pijl, directeur van Expert.

Ludy van Lin van Expert Beuningen staat helemaal achter deze visie waarbij de winkel niet alleen het klantcontact onderhoudt, maar ook de online bestelde producten bij de klant thuis aflevert. “Een order op Expert.nl wordt direct doorgezet naar de dichtstbijzijnde winkel”, legt Ludy uit. “Wij helpen de klant vervolgens verder met advies, ondersteuning, bezorging op maat en aftersales.”

Vreemdgaan
Dik: “Niet alle ondernemers stonden te springen om het online stuk erbij te nemen. De ondernemers hebben loyale klanten die niet online willen kopen. Die hebben het gevoel dat ze vreemdgaan, omdat ze denken dat ze niet bij hun eigen winkel kopen. Het is dus belangrijk dat we goed duidelijk maken, dat als ze online kopen bij Expert.nl, ze gewoon zakendoen met hun eigen vertrouwde Expert-winkel.”

Online omzetverdubbeling
Dat de ingeslagen weg succesvol is mag blijken uit de cijfers. Expert kent een omzetverdubbeling via het online kanaal en 40 procent groei in bezoekers van Expert.nl. Op marketingfacts.nl is een uitgebreid interview met directeur Dik Pijl te lezen. Daarin zijn visie over hoe je de nieuwe wereld (online) instapt zonder de oude achter te laten.

Bron: marketingfacts.nl

Beuningen Magazine is mede mogelijk door:
knop-pijl-blauw-naar-laatste-berichten